بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه چین‌کلاغ فروردین ۱۴۰۰

به نام خالق کوهساران🍃😌

#گزارش_برنامه
#چین_کلاغ

سرپرست : فاطمه سادات حسینیان

برنامه صعود به قله چین کلاغ ، اولین برنامه ی کوهنوردی تقویم کوهساران بود که همین طور با توجه به سطح ساده پلاس آن ، با استقبال خیلی خوبی از جانب همراهانِ کوهساران مواجه شد.
تا جایی که پس از اتمام ظرفیت برنامه ، طبق مشورت و هم‌فکری سرپرست با کادر کوهساران ، تصمیم گرفته شد که بنابر شرایط برنامه و اقبال دوستان ، دو گروه شویم و پذیرای عزیزانِ بیشتری باشیم.

گروه اول ، با جمعیت بیشتر ، به همراهی سرپرست برنامه صعود خود را از شهرک مخابرات تهران ، آغاز کرد و برنامه ی اولیه آن بود که درصورت مساعد بودن شرایط ، فرود را از درکه انجام دهد و گروه دوم ، برعکس این شیوه را داشته باشد.

یعنی ، صعود از درکه و جنگل کارا ، و فرود از مسیر مخابرات.

در ادامه ، گزارش برنامه ی هرکدام از دو گروه را خواهیم خواند :

گروه اول
سرپرست : فاطمه سادات حسینیان
صعود : مخابرات
فرود : مخابرات

طبق قرار ، ساعت هفت صبح دور هم جمع شدیم و ۷:۱۰ بود که پیمایش مان را آغاز کردیم.

۷:۳۰ برای گرم کردن و معارفه توقف کردیم و بعد از خوش و بش و آشنایی ، راه افتادیم‌.
ابتدای مسیر خشک و خاکی بود اما هرچه جلوتر می‌رفتیم ، سرسبز تر می‌شد…

۸:۱۵ بود که در کنار چشمه ی اول ، برای صبحانه ایستادیم و تا ۸:۴۵ صبر کردیم.
صبحانه ، کنار آب و استشمام هوای خوش و خنک فروردین ، خیلی لذت بخش بود.

سپس، ادامه دادیم.

این قسمت از مسیر ، تا رسیدن مان به چشمه ی دوم ، سرسبز و زیبا بود و البته پررفت و آمد و شلوغ ، به واسطه ی حضور دیگر کوهنوردان.

دوتا استراحت کوتاه داشتیم که یکی از آن ها کنار چشمه ی دوم بود و امکان پر کردن بطری های آب مان وجود داشت. (آب این دو چشمه قابل آشامیدن است.)

سپس ، ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۰۰ یک استراحت طولانی و مفصل داشتیم و در این فاصله ، یکی از افراد باتجربه و قدیمی گروه ، برای مان نکات آموزشی مهم ، نظیر وسایل مهم کوهنوردی ، اصول صحیح گام برداری و… را گفت.

(با توجه به آن که این برنامه ، اولین برنامه برای آمادگی دماوند بود ، و همچنین برنامه ی سبکی محسوب می‌شد و بسیاری از همراه مان اولین تجربه ی صعودشان بود ، ارائه ی این مطالب آموزشی بسیار بااهمیت بود.
و اصولا برای داشتن یک صعود موفق و بدون آسیب ، لازم است که افراد آموزش های لازم را دیده باشند.)

بعد از استراحت مفصل ، پرقدرت و یک نفس تا قله رفتیم و ساعت ۱۲:۱۵ بود که به وصالِ قله رسیدیم😁

تا ۱۳:۰۰ در قله ماندیم ، عکس گرفتیم و از منظره ی اطراف مان نهایت لذت را بردیم‌.

در اینجا ، با مشورت و نظر مسئول فنی تیم ، قرار بر آن شد که مسیر برگشت مان نیز از همان مخابرات صورت بگیرد تا فرودمان خیلی به طول نینجامد و از طرفی سطح برنامه نیز از ساده پلاس فراتر نرود.

بنابراین به صف شدیم و فرود را شروع کردیم.
حدود ساعت ۱۴:۰۰ استراحت کوتاهی کردیم و بنابر صلاحدید ، تا قسمتی از مسیر ، گروه دودسته شد.

ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۵:۳۰ کنار قسمت سرسبزی از مسیر که فوق العاده زیبا بود ، برای نماز و ناهار توقف کردیم و دو گروه به هم رسیدیم‌.

مجددا ، پیمایش قسمت آخر مسیر فرود را آغاز کردیم.
این بخش انتهایی ، شیب خیلی کمی داشت و پیمایش آن سخت نبود ، اما بعضی از بچه ها که برنامه اول شان بود و یا مدت ها بود که فعالیت جسمانی ای نداشتند ، خسته شده بودند و نمی توانستند با سرعت گروه پیش بیایند.

بنابراین مجددا و به ناچار دوگروه شدیم و سرپرست همراه گروه دوم دوستان ادامه داد.
این گروه فاصله ی استراحت هایش کمتر بود و با سرعت آهسته تری پیمایش می‌کرد.

درنهایت گروه اول که اکثریت افراد بودند حدود ۱۶:۳۰ به پایین و محل شروع رسیدند و گروه دوم به همراه سرپرست تقریبا ۱۸:۰۰ بود که به ایستگاه اتوبوسی رسید که محل قرار اول صبح مان بود.

برنامه صعود به چین کلاغ ، پر از حس خوب معاشرت با دوستان و هوای خوش بهاری و چالش های جذاب و به یاد ماندنی بود.

گروه دوم
سرپرست : سهیلا عزیزی
صعود : درکه
فرود : مخابرات

در تاریخ ۲۰/ ۱/ ۱۴۰۰ روز جمعه ساعت ۷:۳۰ صبح بعد از گرم کردن و معارفه‌ای کوتاه از میدان درکه راه افتادیم، بسیاری از افراد گروه برنامه اولی و از همه مهم‌تر قله اولی بودند و با شور و شوقی سرشار سفر ماجراجویانه خودشان را آغاز کردند.

پس از گذر از کوچه باغ‌های زیبای ابتدای راه و استراحتی کوتاه طبق قرارمان، بعد از ۴۵ دقیقه، مسیر اصلی صعودمون آغاز شد، انگیزه خوردن صبحانه‌ای دلپذیر در جنگل زیبای کارا باعث شد با سرعت هر چه تمام تر، خودمون را تا ۹:۱۵ برسانیم به محل استراحت و خوردن صبحانه.

موقع صبحانه با بچه ها بیشتر آشنا شدیم و متوجه شدیم سه تا مادر و دختر عزیز همراهی مون میکنن و بسی ذوق زده شدیم، طی صبحانه به آموزش‌هایی مبنی بر گام برداری و نحوه استفاده از باتوم که توسط مسئول آموزش گروه ارائه شد گوش دادیم و سعی کردیم در طی مسیر آموخته هامون رو به کار بگیریم، بعد از این مرحله صعودمان خیلی جدی شد و گاهی با عبور از مسیرهای صعب العبور ، توانستیم ساعت ۱۴:۳۷ بالاخره به قله برسیم ، بعد از گرفتن چند تا عکس یادگاری و لذت بردن از چشم انداز بی نظیر، به سمت پایین رهسپار شدیم تا ناهارمان را کنار چشمه و درختان میل کنیم.
البته نا گفته نماند که راه برگشت هم خالی از چالش نبود که لذت ناشی از شن اسکی از شدت سختی مسیر کاهید و در نهایت ساعت ۶:۲۰ بعد از عبور از درختان پرشکوفه چمن‌زار و رودخانه ای باسنگ های آبی (ناشی از وجود مس😉) سفرمان را به پایان رسوندیم.

البته چند نفر از دوستان سرعت کمتری داشتند و نتوانستند با گروه همراه شوند ، بنابراین به همراه یکی از افراد باتجربه ، آرام تر آمدند و دیرتر ، به فرود خود پایان دادند.