بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه سواحل جنوب

از جنوب تهران تا جنوب ایران
سرپرست: محسن امیری
روز اول
دوشنبه ۲۰ بهمن بچه ها کم و بیش ساعت ۷ گرد هم آمدند، تقسیم شدیم بر دو اتوبوس که بنشینیم یک در میان، که نگیریم کرونا، و ساعت ۸:۴۰ دقیقه پس از کسب مجوزهای مطالبه شده از ترمینال جنوب تهران خارج شدیم.
استانهای اصفهان و یزد را پشت سر گذاشتیم و ساعت ۲۱ به رفسنجان همانجا که از برقمان بیتکوین مستخرج میکنند جدیدا، رسیدیم.
ساعت ۲۱:۳۰ در محلی سرد برای شام ماندیم. در اتوبوس موزیک شاد با رقص نور و هنرنمایی جناب راننده و پانتومیم و اسپای (که بچه ها تا آمدند یاد بگیرند موی آموزش دهنده ها رو به سپیدی رفت) اجرا شد. شب سرانجام به سرزمین سیستان رسیدیم در حالیکه همه خواب بودیم.
روز دوم
دو اتوبوس مذکور، در جاده های خلوت سیستان سپر به سپر حرکت میکنند. هوا کم کم روشن و گرمای جنوب نمایان می شود.
رفتیم و رفتیم تا رسیدیم…
مقصد اول اسکله پسابندر بود. ساعت ۴ ناهار و عکس در همین مکان صرف شد و منظره، شامل قایق ها و لنجهای ماهیگیری بس جذاب بود. یک گروه محلی بلوچ نیز به درخواست بچه ها اجرای زنده کرد کنار ساحل. شب میخواستیم در آلاچیق های اسکله بریس بمانیم که آن مرد شمالی که در جنوب شاغل بود، آمد و اعلام داشت منطقه نظامی است، غرولندکنان چادرها را به چند صد متر آن طرفتر در زمین ساحلی منتقل کردیم که این توفیق اجباری چقدر هم باحالتر بود، قبل از خواب در کنار چادرها والیبال ساحلی بازی کردیم.

روز سوم
صبح چادرها رو جمع و به صخره بریس رفتیم، اسکله بریس با منظره چشم نواز قایقها و لنج های لنگر گرفته و نسیم خنک صبحگاهی از بالای صخره به زیبایی میدرخشید. عکس گرفتیم و تنی چند از بچه های گروه با تنی چند از دوستانِ کمپ کرده در صخره، با موزیک شاد از خود بی خود شدند!
ظهر را در بندر گواتر در نزدیکی مرز پاکستان گرد آمدیم، قایق سوار شدیم دلفینهارا دیدیم و جنگل حرا در آنجا را.
ظهر ناهار را در رستورانهای چابهار با غذا های محلی صرف کرده و پس از آن دو گروه شدیم، گروهی به بازار محلی و گروهی به ساحل رفتیم.
شب به دَرَک راهی شدیم برای شبمانی، همانجا که کویر و دریا تلاقی میکنند. زیر چتر پر ستاره آسمان، در جوار ساحل، آتش و گیتار و همخوانی خاطره انگیزی داشتیم.

روز چهارم
صبح آخرین روز اقامت در سواحل جنوب فرا رسید. با حدود بیست دقیقه پیاده روی از محل چادرها، به طبیعت بکر کویر و نخلستان دَرَک رسیدیم، همان تک درخت معروف، چه تصویر نابی. والیبال روی شن های نرم و گرم کنار ساحل و عکس های یادگاری و برگشت به چادرها.
و اما پُزم از ناب ترین سواحل این منطقه، مقصد بعدی و آخر ما بود. پس از ۵ ساعت طی طریق، ظهرگاه به پُزم رسیدیم و با محلیان همراه شدیم تا پس از گذر از سواحل صخره ای که چشممان را بشدت مینواخت، به غار رسیدیم و به نظاره جذابیت و بکر بودن طبیعت پُزم نشستیم تا غروب زیبا.
لحظات آخر و دل کندن سخت، از تجربه زندگی در سواحل زیبای سیستان و نفس کشیدنِ هر لحظه از زیبایی های آن فرا رسید. در لحظات غروب سیستان، به سمت تهران راهی شدیم…