بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

سطح برنامه: متوسط سطح فنی برنامه: غیرفنی
منطقه‌ی برنامه: شمال تهران بلندی بالاترین محل در برنامه: ۳۰۵۵
تاریخ برنامه: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ شمار روز برنامه: ۱ روزه
مکان آغاز برنامه: پارکینگ بام تهران، توچال ساعت آغاز برنامه: ساعت ۶ روز بیستم بهمن ۱۳۹۶
تجهیزات عمومی موردنیاز:
اسامی شرکت کنندگان:
بخش دوم: ترابری
نوع دوم: برنامه‌هایی که با وسیله نقلیه عمومی طی می‌شود
نحوه دسترسی به منطقه اگر وسیله حمل و نقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. برای اطمینان خاطر گردشگران، پارکینگ خودرو و موتورسیکلت تعبیه شده است. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به بام تهران بروید، یا از تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید.
مشخصات مسیر رفت مشخصات مسیر برگشت

برگشت:مه آلود

وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): قله کماچال با ارتفاع ۳۰۵۵ متر از قلل کمتر شناخته شده شمال تهران می باشد. این قله در غرب یال تله کابین توچال قرار گرفته و در زمستان بسیار برفگیر می باشد. صعود کما چال از مسیرهای مختلفی صورت می گیرد که صعود از درکه، ولنجک وایستگاه پنج تله کابین توچال متدوال ترین آنهاست.
پوشش گیاهی:
گوناگونی جانوری:
وجه‌تسمیه‌ی نام قله:
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: در تمام فصل‌ها قابل صعود است.
نکات آموزش داده‌شده در برنامه: نحوه ی گام برداری در شیب و شن اسکی
۱۵:۱۵ تا ۱۵:۵۰ طول مسیر ۱۵:۱۵ تا ۱۵:۵۰ ناهار
۱۷:۱۵ کهف الشهدا پایان کوهپیمایی و نماز در غار کهف
بخش پنجم: توضیحات برنامه

برنامه ریزی شده بود که ۱۰ نفر از اعضای تیم با ون جمع شوند و ۵ نفر با ماشین شخصی در ساعت ۶ در پارکینگ بام تهران باشند. اما به دلیل مشکلاتی که برای ون پیش آمد، افراد تیم ون به صورت چند گروه و  به وسیله اسنپ به محل قرار آمدند. به همین دلیل جمع شدن تیم بیشتر از زمان برنامه ریزی شده طول کشید و صعود با تاخیر شروع شد. افراد تیم در کنار مسجد پارکینگ کنار هم جمع شدند و نماز صبح خواندند. در ساعت ۶:۳۰ تیم تکمیل شده بود و راس ساعت ۶:۳۷، با ۱۵ نفر مسیر را آغاز کردیم. تقریبا بعد از نیم ساعت راهپیمایی در سرویس بهداشتی بام توقفی ۵ دقیقه ای داشتیم. سپس مسیر منتهی به ایستگاه دو پیموده شد.

ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به ایستگاه دو رسیدیم و همانجا  بساط صبحانه رو پهن کردیم و طی معارفه ای اعضای گروه باهم آشنا شدند.

آسمان در ابتدا آفتابی بود و ابرهای کومولوس منظره خیلی خوشگلی درست کرده بودند. از نیمه های مسیر به بعد کاملا ابری شدو خورشید دیده نمی شد. در کل مسیر هوای آرام و بدون باد و بارشی داشتیم و به سرمای شدیدی هم برنخوردیم. در مسیر بین ایستگاه دو و قله، ساعت ۱۰:۴۵ استراحت کوتاهی داشتیم. قبل از رسیدن به قله اعضای تیم با سلاح هایی که از برف نیمه یخ زده می ساختند به جان هم افتاده و بازی فرمودند. کابین های تله کابین توچال نیز از این سلاح های سیمین بی نصیب نماندند K.

راس ساعت ۱۱:۴۰ همه اعضای تیم قله را صعود کردند و تا ۱۲:۲۰ در قله استراحت کردیم. در قله فشار یکی از افراد تیم (اینجانب رعنا فعال J ) افتاد و حالش بد شد. با کمی رسیدگی و اضافه کردن لباس گرم بیشتر و خوردن نمک به حالت عادی برگشت.

در مسیر فرود، هوا کاملا مه آلود بود ولی باد و بارش نداشتیم. ساعت ۱۵:۱۵ برای ناهار توقف کردیم. دوستان زحمت کشیدند و املتی عمل آورند که بسیار خوشمزه بود و کاممان را شیرین و تنمان را گرم کرد (غذاهای خودمون سرد شده بود آخه J).

به صلاح دید سرپرست قسمتی از مسیر برگشت عوض شد و از کهف الشهدا پایین آمدیم و نماز را آنجا خواندیم. ساعت ۱۷:۱۵ همه اعضای تیم کهف الشهدا بودند. پس از نماز خداحافظی کردیم و برنامه به پایان رسید.

با تشکر ازهمه دوستانی که در برنامه با سرپرست همکاری و همیاری لازم را مبذول فرمودند….