بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

سطح برنامه: سنگین سطح فنی برنامه: غیرفنی
منطقه‌ی برنامه: ازنا بلندی بالاترین محل در برنامه: ۴۱۵۰ متر
تاریخ برنامه: ۲۹ و ۳۰ تیر ۱۳۹۶ شمار روز برنامه: ۲ روز
مکان آغاز برنامه: میدان راه آهن ساعت آغاز برنامه: ساعت ۹ صبح روز ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۶
تجهیزات عمومی موردنیاز:
اسامی شرکت کنندگان:
بخش دوم: ترابری
نحوه دسترسی به منطقه
برای رسیدن به روستای تیان که پای صعود است بدین طریق عمل می شود: پس از گذر از شهر اراک و کمربندی ازنا به سمت دورود حرکت میکنیم. با مشاهده ی تابلوی ایستگاه راه آهن دربند وارد روستای دربند میشویم که با طی کردن خیابان اصلی روستا و خروج از آن به سمت روستای تیان راهی می شویم.

همچنین میتوان از قطار برای رسیدن به ایستگاه راه آهن دربند استفاه کرده و برای رسیدن به منطقه از تاکسی تلفنی موجود در روستای دربند استفاده نمود.البته مشکل این راه نیمه شب رسیدن به این محل است.

مشخصات مسیر رفت مشخصات مسیر برگشت
شهر اصلی: ازنا نام روستا: تیان
وسیله نقلیه از شهرتا روستا: میدل باس هزینه به ازای هر فرد: ۶۵۰۰۰تومان
بخش سوم: زمان‌بندی برنامه
مدت‌زمان پیمایش شده: ۱۵ ساعت نوع مسیر: پاکوب مشخص دارد
مشخصات مسیر: شمار و محل چشمه‌های موجود در مسیر: پناهگاه اول (چشمه گل گل) دارای چشمه است.
نوع شبمانی: در محل جان پناه دوم گنجایش محل شبمانی (فرد): منطقه ی وسیعی برای شب مانی است.
وضعیت آب‌وهوا:   آفتابی و باد شدید درنزدیکی قله وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): اُشْتُرانْ کوه رشته کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته کوه ھای زاگرس است که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان ازنا و ١۵ کیلومتری غرب شهرستان الیگودرز و در ٣٠ کیلومتریِ جنوب شرقی دورود قرار دارد. بلندترین قله ی  این رشته کوه به نام سن بران به ارتفاع ۴١۵٠ متر است. این رشته کوه سرچشمه ی یکی از سرشاخه ھای رود دز به نام ماربره است که یکی از دو رودخانه ی  شهرستان دورود (ماربُره و تیره) است و در دوره ی کوھزایی جدید ایجاد شده است. این کوه از جمله کوه ھای جوان  می باشد که در حدود ٣٠ میلیون سال پیش ایجاد شده است.
پوشش گیاهی:
گوناگونی جانوری:
وجه‌تسمیه‌ی نام قله: نام آن به سبب وجود قله ھای ٨ گانه که ھر کدام بلندتر از ۴٠٠٠ متر می باشد و مانند کاروانی از شتر به ردیف قرار گرفته، به شترکوه و یا اشترانکوه معروف گشته است.
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: در تمام فصل‌ها قابل صعود است آخر زمستان و ابتدای بهار بهترین زمان است.بعد از آن گرم خواهد شد.
نکات آموزش داده‌شده در برنامه:
آنتن دهی گوشی: آنتن دهی در تمام طول مسیر حتی قله وجود دارد.
محل‌های مناسب برای شبمانی: مسجد روستای تیان- جان پناه اول- جان پناه دوم
۲۱:۱۰ روستای تیان حرکت به سمت تهران
۴:۱۵ چهارراه ولیعصر اتمام برنامه
بخش پنجم: توضیحات برنامه
  محل و ساعت قرار برای حرکت ۹ صبح پنجشنبه میدان راه آهن بود. پس از آمدن بچه ها و گذاشتن وسایل درون ماشین حرکت کردیم. یکی از بچه ها جا ماند که همراه با پدرش و با ماشین شخصی پشت سر ماشین برنامه آمدند تا در جاده ی قم اراک به ما رسیدند و پس از پرداخت جریمه ی ۵۰ هزار تومانی با ما همراه شد. استراحت کوتاهی در یک مجتمع تفریحی واقع در مسیر داشتیم و به سمت اراک حرکت کردیم. پس از گذر از اراک به سمت ازنا رفتیم. باید از کمربندی ازنا به سمت دورود میرفتیم که برای ساعت زدن راننده مجبور شدیم وارد شهر ازنا شویم. پس از خروج از ازنا وارد جاده ی ازنا دورود شدیم. پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر به تابلوی ایستگاه راه آهن دربند رسیدیم که ورودی این روستا می باشد. به محض ورود به روستا یک سوپر مارکت سمت راست وجود دارد که فروشنده ی آن بسیار محترم و مهربان است. میتوان مایحتاج بچه ها را از این مغازه تهیه کرد. در انتهای خیابان اصلی روستا تابلوی روستای تیان قابل مشاهده است که یا باید از روی ریل راه آهن رد شویم که مسیر به دلیل تعمیرات مسدود بود. راه دیگر عبور از یک زیر گذر بود که به علت ارتفاع ماشین مقدور نبود. لذا مجبور شدیم به دربند بازگشته و از طریق روستای کرچیان به سمت تیان برویم. وقتی به روستا رسیدیم در ساختمان مسجد مشغول صرف ناهار شدیم. وسایل اضافه را در ماشین گذاشته و همراه با راهنمای مسیر (اقای وحید بیگی که همراه با سه خانم از اراک به ما پیوسته بودند) شروع به حرکت کردیم. در ابتدا قرار بود که شب مانی در محل جان پناه اول صورت پذیرد. جان پناه اول دارای دو ساختمان است که یکی جدید و گنجایش حدود ۵۰ نفر دارد و یک ساختمان متروکه ی قدیمی است که سنگ چین بوده و ۱۵ نفر گنجایش دارد. وقتی به جان پناه اول رسیدیم متوجه پر بودن جان پناه و شلوغ بودن منطقه شدیم. هوا نیز گرم بود و به دلیل وجود عقرب در منطقه امکان شب مانی در محیط باز نبود. لذا تصمیم گرفته شد تا پس از یک استراحت مناسب شبانه به سمت جان پناه دوم حرکت کنیم. این محل آخرین جایی بود که آب شرب در دسترس بود. هر کس موظف بود حداقل ۳ لیتر آب برای مصرف خود بردارد. پس از استراحت یک پیمایش ۳ ساعته به جان پناه دوم داشتیم. جان پناه دوم یک بنای فلزی است که حالت دو طبقه دارد و می توان در طبقه ی بالای آن وسایل را قرار داد.  بعد از صرف شام سه چادر زده شد و نفرات درون جان پناه و چادر و محیط باز خوابیدند. صبح پس از بیدار باش و صرف صبحانه هر کس تنها مقداری آب و تنقلات برای صعود به قله همراه برداشت و قسمت اعظم وسایل را در چادر ها و جان پناه گذاشتیم. از پاکوب و مسیر تابستانی به سمت قله رفتیم و پس از صعود مشغول استراحت و گرفتن عکس شدیم. بعد از بازگشت ناهار را در محل جان پناه دوم صرف کرده و به سمت پایین راهی شدیم. در محل جان پناه اول نیز استراحت کوتاهی داشتیم و به سمت روستای تیان به حرکت خود ادامه دادیم. در تمام طول مسیر حتی قله آنتن دهی خوب بود و امنیت منطقه نیز بسیار خوب بود.البته گفته میشد که زمانی که عشایر در منطقه هستند بهتر است تمام وسایل به قله حمل و بازگردانده شود و چیزی در محل جان پناه دوم گذاشته نشود. پس از رسیدن به روستا وسایل را درون ماشین گذاشته و به سمت ازنا راهی شدیم. از روستای دربند نان و پنیر و هندوانه برای بچه ها خریداری شد که در جاده ی ازنا- اراک در محل یک پمپ بنزین برای خوردن شام توقف داشتیم. پس از آن مستقیم و بدون توقف به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۴ صبح به چهارراه ولیعصر رسیدیم که نقطه پایانی برنامه بود.