بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

سطح برنامه: متوسط سطح فنی برنامه: غیرفنی
منطقه‌ی برنامه: آمل بلندی بالاترین محل در برنامه: ۱۷۰۰ متر
تاریخ برنامه: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ شمار روز برنامه: ۱ روزه
مکان آغاز برنامه: درب ولیعصر دانشگاه ساعت آغاز برنامه: ساعت ۵ صبح روز پنجم آبان ۱۳۹۶
تجهیزات عمومی موردنیاز:
مسئول عکس: وحید ملبوبی مسئول مالی: مریم طالبی
مسئول جی‌پی‌اس: فرنود سامیان مسئول محیط‌زیست:
تعداد شرکت‌کنندگان: ۱۷
اسامی شرکت کنندگان: مریم طالبی- سجاد صلواتی- فرنود سامیان- وحیدملبوبی- زهرا رشته احمدی- نرگش محمدی- روشنک الیاسی- مریم فرید زاده- سارا خالقی زاده-سیمین پورمظفری-فرخنده شریفی خیرآبادی-نرگس محمدی-ماهرو بخشی-زهرا حبیبی-عطیه پیرمرادی-مارال عبدالهی- فاطمه صفری
بخش دوم: ترابری
نوع دوم: برنامه‌هایی که با وسیله نقلیه عمومی طی می‌شود
نحوه دسترسی به منطقه جاده هراز- ۳۰ کیلومتری آمل- جنب رستوران باغ صفا پای صعود می باشد.

هزینه مینی بوس با آقای باقری ۳۵۰ هزار تومان

مشخصات مسیر رفت همانند مسیر رفت
شهر اصلی: آمل نام روستا: مسیر از کناز جاده اصلی تهران به آمل شروع می شود
وسیله نقلیه از شهرتا روستا: مینی بوس هزینه به ازای هر فرد: ۲۸۰۰۰تومان (هزینه فقط مینی بوس: ۲۱۰۰۰ تومان)
بخش سوم: زمان‌بندی برنامه
روز نخست:
مدت‌زمان پیمایش شده: ۷:۲۵ ساعت نوع مسیر: پاکوب مشخص دارد
مشخصات مسیر: شمار و محل چشمه‌های موجود در مسیر: چشمه ای وجود ندارد
نوع شبمانی: گنجایش محل شبمانی (فرد):
وضعیت آب‌وهوا:   ابری- بارانی- مه آلود وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): این قله در استان مازندران- شهرستان آمل –واقع شده  است.  نحوه دسترسی به آن از کنار جاده تهران به آمل ، ۳۰ کیلومتری آمل ، کنار رستوران باغ صفا می باشد.
پوشش گیاهی: –        جنگل هیرکانی و سوزنی شکل
گوناگونی جانوری: -خرس- گرگ- گزار- شغال- توکا- چرخ ریسه- بز کوهی- کلاغ منقار قرمز
وجه‌تسمیه‌ی نام قله:  احتمالا به دلیل تشعشع نور آفتاب بر روی مرتع های ارتفاعات این منطقه که باعث می شود زمین بهزنگ نقره ای مشاهد شود.
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: بهترین فصل بهار و پاییز می باشد.
نکات آموزش داده‌شده در برنامه: نحوه ی گام برداری در شیب
آنتن دهی گوشی: آنتن دهی تا میانه های مسیر وجود داشت
محل‌های مناسب برای شبمانی: در کنار کلبه اول محل مناسبی برای شب مانی وجود دارد.
چهارخانه‌ی زمان‌بندی:
روز اول
ساعت مکان توضیحات
۴:۴۵ درب ولیعصر ساعت قرار
۵:۱۵ تهران حرکت ماشین
۸:۳۰ رستوران باغ صفا معارفه و گرم کردن
۸:۵۰ ابتدای مسیر شروع صعود
۱۲:۰۰ کلبه اول استراحت و عکاسی در مه
۱۲:۴۵ ارتفاع ۱۷۰۰ متری  میانه جنگل(هدف برنامه)
۱۳:۰۰ ارتفاع ۱۷۰۰ متری- میانه جنگل(هدف برنامه) شروع فرود
۱۶:۱۵ اتمام کوهپیمایی
۲۱:۳۰ تهران درب ولیعصر
بخش پنجم: توضیحات برنامه
توضيحات برنامه
قرار ساعت ۴:۴۵ صبح در محل تقاطع خیابان بزرگمهر و خیابان ولیعصر بود. تا ساعت ۴:۵۰ تمامی اعضای تیم بجز یکی از افراد که کیف کمک های اولیه در دستش بود آمدند. بالاخره ساعت ۵:۱۵ فرد مورد نظر سوار مینی بوس شد و به سمت جاده هراز حرکت کردم. درمیانه راه توقفی در امامزاده هاشم برای استفاده از سرویس بهداشتی داشتیم. به توجه به زمانبدی برنامه و احتمال بارش، اعضای تیم  صبحانه را در ماشین صرف کردند.  ساعت ۸:۳۰ به محل پای صعود کنار رستوران باغ صفا رسیدیم. بعد از آماده شدن اعضا و انجام حرکات کششی و معارفه صعود را آغاز کردیم. همان اوایل برنامه بعد از حدود نیم ساعت یکی از اعضا به دلیل عدم توانایی از  ادامه راه انصراف داد و همراه یکی از آقایان(وحید ملبوبی) به کنار مینی بوس برگشت. وحید ملبوبی بعد از حدود ۱ ساعت دوباره به تیم پیوست. تقریبا تمامی مسیر در شیب می باشد . ابتدای مسیر شیب بسیار تند است اما کم کم از شدت شیب کاسته می شود و در کل شیب مسیر ملایم تر است. بجز دو سه مورد محل خیلی مناسبی برای استراحت یافت نمی شود. بعد از حدود ۱٫۵ ساعت پیمایش مه آغاز شد. مه با سرعت به سمت بالا صعود می کرد و ابرها در حال تشکیل بودند. حضور این مه زیبایی برنامه را صد چندان کرد و برنامه از این جهت برای تمامی اعضا لذت بخش شد. حدود ساعت ۱۲ به کلبه اول رسیدیم. در این محل در واقع سه کلبه چوبی زیبا وجود دارد و محل مناسبی برای عکاسی می باشد.  مه شدیدا غلیظ بود و نهایتا ۱۰ متر جلوتر را می توانستیم ببینیم. یکی از محلی های منطقه که در نزدیکی کلبه بود شدیدا توصیه کرد که برگردیم و مسیر را ادامه ندهیم اما با توجه به همراه داشتن جی پی اس و آنتن دهی خوب منطقه و اطلاع از عدم تشکیل رعد و برق ، پیمایش را ادامه دادیم تا به میانه جنگل اصلی برسیم. قابل ذکر است تا قبل از کلبه اول جنگل به صورت انبوه نیست و جنگل اصلی بعد از کلبه اول شروع می شود. حدود ۴۵ دقیقه در میانه جنگل پیمایش کردیم و بعد آن تیم به استراحت و عکاسی دوباره پرداخت. با توجه به اینکه مه شدیدا غلیظ بود و سرعت تیم به گونه ای بود که ۱٫۵-۲ ساعت تا قله نقره سر فاصله داشتیم و همچنین تعداد برنامه اولی ها زیاد بود، و  با توجه به شیب تند ابتدای مسیر و امکان بارش باران، برای جلوگیری از برخورد به تاریکی و خطرات ناشی از پیمایش برنامه اولی ها در تاریکی و شیب زیاد، تصمیم بر بازگشت گرفتم..ساعت ۱۳ به سمت پایین حرکت کردیم. در مسیر برگشت و کنار کلبه اول ناهار را صرف کردیم. در هنگام صرف ناهار باران به آرمی شروع به باریدن کرد و حدود نصف مسیر برگشت در باران بود.حدود ساعت ۱۶:۱۵ همگی با سلامت به انتهای مسیر رسیدیم. بعد از استفاده از سرویس بهداشتی رستوران باغ صفا و نوشیدن چایی به سمت تهران برگشتیم . در مسیر برگشت جلسه انتقادات و پیشنهادات برگزار شد. مهم ترین پیشنهادات:

–         به دلیل احتما خواب ماندن افراد، آوردن لوازم گروهی برنامه از گروه به سایر افراد سپرده نشود.

–        در هر برنامه هدف آموزشی گذاشته شود و در هر برنامه فردی بابت آموزش دادن انتخاب شود.

حدود ۲۱:۳۰ به تهران و  درب ولیعصر دانشگاه رسیدیم.

قابل ذکر است در این برنامه پدیده مه و باران جذابیت بیشتری نسبت به جنگل نقره سر داشت. در طول مسیر تعدادی زیاد درخت زرشک وجود دارد که بسیار ترش و خوشمزه اند J

با تشکر از آقایان سجاد صلواتی، فرنود سامیان و وحید ملبوبی و خانم ها زهرا رشته احمدی و روشنک الیاسی و همه دوستانی که در برنامه با سرپرست همکاری و همیاری لازم را مبذول فرمودند.