بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

مسئول عکس: هانیه عسکری مسئول مالی: هانیه عسکری
مسئول جی‌پی‌اس: مسئول محیط‌زیست:
تعداد شرکت‌کنندگان: ۱۵
اسامی شرکت کنندگان: ۱-عارف سید محمدی(سرپرست)

۲-هانیه عسکری

بخش دوم: ترابری
نوع دوم: برنامه‌هایی که با وسیله نقلیه عمومی طی می‌شود
نحوه دسترسی به منطقه
برای رسیدن به میدان فسا از ترمینال آرژانتین با اتوبوس به سمت شیراز حرکت کرده و از ترمینال شیراز با تاکسی به ترمینال فسا رفتیم و از آنجا با میدل باس به سمت فسا حرکت کردیم. از شهر فسا با سواری به روستای دراکویه رفته و از آنجا با نیسان به کلبه ای در بالای کوه که حدود نیم ساعت با نیسان تا ابتدای مسیر پاکوب به سمت دره فاصله داشت رفتیم و شب در آنجا اقامت کرده و صبح با نیسان با نیسان تا ابتدای جاده رفته و از آنجا به سمت ابتدای دره مسیر کوهپیمایی را طی کردیم
مشخصات مسیر رفت مشخصات مسیر برگشت
شهر اصلی: فسا روستا: دراکویه
وسیله نقلیه از شهرتا روستا: میدل باس هزینه به ازای هر فرد:    ۲۷۴هزار تومان
بخش سوم: زمان‌بندی برنامه
روز نخست:
مدت‌زمان پیمایش شده: ۵ ساعت نوع مسیر: خاکی با شیب متوسط
مشخصات مسیر: شمار و محل چشمه‌های موجود در مسیر: یک چشمه در ابتدای مسیر صعود موجود بود
نوع شبمانی: کلبه گنجایش محل شبمانی (فرد): ۵۰ نفر-
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: از ابتدای خرداد تا اواخر شهریور ماه
نکات آموزش داده‌شده در برنامه:
آنتن دهی گوشی:
محل‌های مناسب برای شبمانی: کلبه در مناطق زراعی – ابتدای دره و کنار چشمه مکان مناسب شب مانی بدون چادر- داخل دره قسمتی به نام هتل در اواسط دره که محل خوبی برای شب مانی بود
چهارخانه‌ی زمان‌بندی:
روز اول
ساعت مکان توضیحات
۲۱ ترمینال آرژانتین حرکت ماشین
بخش پنجم: توضیحات برنامه
توضيحات برنامه

قرار ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه در ترمینال آرژانتین و ساعت حرکت اتوبوس ساعت۲۱ از تهران به سمت شیراز بود. صبح ساعت۷ صبح به ترمینال شیراز رسیدیم و با تاکسی به ترمینالی که ماشین از آنجا به سمت فسا حرکت میکرد رفتیم و با اتوبوس ولوو به فسا رفتیم. تا فسا حدود دو ساعت راه داشتیم . در شهر فسا مایحتاج و مواد غذایی تهیه کردیم و با تاکسی به سمت روستای دراکویه حرکت کردیم و از آنجا بلافاصله با نیسان به سمت کلبه از مسیری کوهستانی حرکت کردیم و حدود ساعت یک بعد از ظهر به محل شب مانی یعنی کلبه ای که صاحب نیسان به تیم هایی که برای پیمایش دره رغز به آنجا می آمدند اجاره میدادند رسیدیم. در نزدیکی کلبه استخر کوچکی بود که صاحبخانه اجازه استفاده از آن را به بچه های گروه دادند و بعد از سفر طولانی آب تنی در آن خستگیمان را گرفت.

خوبی فشردگی روز اول برنامه و زمان رسیدنمان به کلبه این بود که زمان کافی برای استراحت و رفع خستگی داشتیم و و قبل از خواب همه وسایل اضافی را در کوله هایمان چیدیم تا توسط راننده نیسان به منزل ایشان برده شود و تنها وسایلی که باید در دره همراهمان باشد شامل کلاه ایمنی هارنست هشت فرود کارابین پیچ و غذا و میان وعده روز بعد را کنار گزاشتیم.

نکته مهم این برنامه در این بود که برای پیمایش دره حتما باید از کوچکترین و محکم ترین کوله ممکن باید استفاده کرد. چون اگر کوله پشتی ها آب بکشد و سنگین تر شود یا در اثر پرتاب ها پاره شود تا آخر برنامه باید عذاب کشید.

ساعت ۲۱ برای خواب آماده شدیم تا صبح زود بیدار شویم .

روزشنبه ۱۳/۰۳/۹۶ ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شدیم بعد از آماده شدن و پوشیدن لباس ها و صرف صبحانه ساعت ۵ حرکت کرده و تا ابتدای مسیر پاکوب با نیسان رفتیم. بعد از یک ساعت و نیم کوهپیمایی حدود ساعت ۷:۱۵ به ابتدای دره رسیدیم و اولین تیم در آن روز شروع به پیمایش دره کردیم.

در پیمایش دره رغز باید توجه داشت که هر چقدر صبح زودتر از بقیه تیم ها شروع به پیمایش کنید سریعتر موفق به خروج از آن میشوید.

در فصل خرداد ماه به دلیل شرایط خوب آب و هوایی برای پیمایش دره ازدحام تیم های شرکت کننده بسیار چشمگیر می باشد و اگر پشت سر تیم های دیگر بمانید امکان دارد مجبور به شب مانی در دره شوید.

اتفاقی که برای بسیاری از افراد و تیم های حرفه ای به ناچار افتاد.

با توجه به سرعت خوب و تمرین کافی افراد شرکت کننده در برنامه و تیم اولی بودنمان ، ساعت ۱۱ فرود ازآخرین آبشار یعنی آبشار وداع هم فرود رفتیم و بالای حوضچه قلبی شکل زیر آبشار مشغول صرف نهار شدیم و بعد از کمی بپر بپر و ادامه مسیر ساعت۱۳ در انتهای دره در کنار کیوسک حفاظت منطقه منتظر نیسان شدیم . بعد از سوار شدن نیسان به منزل یکی از روستاییان که جهت اقامت و استراحت تیم ها محیا شده بود رفتیم و بعد از استراحت و تعویض لباس ها با سواری به فسا رفتیم و از آنجا با اتوبوس ولولو به شیراز و در شیراز با تاکسی ترمینال را عوض کردیم و نهایت ساعت ۱۱ سوار اتوبوس های تهران شدیم  و ساعت ۹ صبح روز بعد به تهران رسیدیم .