بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

مسئول عکس: مسئول مالی:
مسئول جی‌پی‌اس: حقیقتی مسئول امداد:
تعداد شرکت‌کنندگان: ۱۷
اسامی شرکت کنندگان: محمد جواد پرهیزکار، امیر حقیقتی، حمیده فاتحی، محسن اصغری نیا، زهرا به زارع، محمد رضا چالاک سیرت، نرگس سفید، عاطفه صادقی، شیما رشیدی، زهرا حبیبی، پریسا قانونی، الهام اسکندری، فاطمه اسلامی، عارفه کریمی، مریم جمعی، فرخ کریمی، مینا سنجری
بخش دوم: زمان‌بندی برنامه
مدت‌زمان پیمایش شده: ۷:۳۰ ساعت نوع مسیر: مسیر صعود در ابتدا جاده ی ماشین رو و پس از آن دارای پاکوب مشخص و مسیر فرود دارای پاکوب مشخص
شمار و محل چشمه‌های موجود در مسیر:
وضعیت آب‌وهوا:   آفتابی همراه با باد ملایم وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش سوم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): قله دوبرار از سمت شمال به وسیله ی گردنه ی آتشگاه به جاده چالوس، از سمت غرب توسط ارتفاعات روستای آتشگاه به روستای برغان، از سمت شرق به وسیله ی گردنه سیاکلان به قله عظیمیه و از سمت جنوب به وسیله ی شهرک های بهارستان، باغستان و گوهردشت به شهر کرج متصل است.
پوشش گیاهی:
گوناگونی جانوری:
وجه‌تسمیه‌ی نام قله:  شکل ظاهری این کوه باعث نامگذاری آن بدین اسم شده است. روی قله دو تپه مجاور به هم با کمترین اختلاف ارتفاع هست که بسیار به هم شباهت دارند، به همین دلیل به دوبرار مشهور شده اند. ارتفاع یکی ۲۴۴۸ و دیگری ۲۴۳۹ متر از سطح دریا است.
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: در تمام فصل‌ها قابل صعود است.
نکات آموزش داده‌شده در برنامه:
آنتن دهی گوشی: در میانه مسیر در بعضی نقاط آنتن وجود دارد.
محل‌های مناسب برای شبمانی:
چهارخانه‌ی زمان‌بندی:
ساعت مکان توضیحات
۷:۱۸ پای صعود(بیجی کوه) شروع حرکت
۸:۳۰ میانه مسیر(جاده ی مشین رو) صرف صبحانه(توقف ۳۵ دقیقه ای)
۱۰:۰۸ قله ی بیجی کوه
۱۱:۳۵ قله ی میانی
۱۳:۲۵ میانه مسیر استراحت ۱۵ دقیقه ای
۱۳:۵۰ قله ی دوبرار توقف ۱۵ دقیقه ای و آغاز فرود
۱۵ میانه مسیر صرف ناهار(توقف ۵۵ دقیقه ای)
۱۷:۰۶ میانه مسیر استراحت ۸ دقیقه ای
۱۷:۳۳ پایان پیمایش

قرار بر این شد که ساعت ۰۵:۳۰ صبح از تهران به سمت کرج حرکت کنیم اما به دلیل خرابی مینی بوس، برنامه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و حدود ساعت ۰۶:۵۵ به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم. بعد از نرمش و معارفه ساعت ۰۷:۱۸ پیمایش مسیر را آغاز کردیم. ابتدای مسیر جاده ی خاکی بود و امکان عبور و مرور با وسیله ی نقلیه هم وجود داشت لذا پیمایش با سرعت نسبتا خوبی همراه بود. پس از طی مسافتی، حدود ساعت ۰۸:۳۰ تصمیم بر آن شد که در کنار جاده برای صرف صبحانه توقف کنیم. پس از صرف صبحانه ساعت ۰۹:۰۵ تیم آماده ی حرکت شد. در میانه ی راه یکی از دوستان که ساکن کرج بود به ما ملحق شد و در نهایت ساعت ۱۰:۰۸ به قله ی بیجی کوه رسیدیم. پس از توقف کوتاهی برای تجدید قوا و گرفتن عکس یادگاری پیمایش خط الراس بیجی کوه به دوبرار آغاز شد.

بر فراز قله ی بیجی کوه

ساعت ۱۰:۲۵ تیم به راه افتاد. در ابتدا پاکوب هایی با عرض نسبتا خوبی وجود داشت اما رفته رفته عرض پاکوب ها کم میشد به طوری که فقط امکان عبور یک نفر در مسیر وجود داشت و در نزدیکی های قله ی میانی سنگ های سست دیده میشد که خوشبختانه این قسمت مسیر هم به خوبی پیمایش شد و ساعت ۱۱:۳۵ به قله ی میانی رسیدیم. بعد از توقفی ۲۰ دقیقه ای حدود ساعت ۱۱:۵۵ آماده ی حرکت شدیم.

قله ی میانی

تیم پس از یک ساعت و نیم پیمایش و عبور از گردنه، در میانه ی مسیر استراحت کوتاهی کرد. پس از آن حدود ۱۰ دقیقه پیمایش انجام شد و ساعت ۱۳:۵۰ به قله ی دوبرار رسیدیم.

قله ی دوبرار

ساعت ۱۴:۰۵ فرود از قله ی دوبرار از مسیری متفاوت با مسیر صعود آغاز شد و پس از طی مسافتی تیم برای صرف ناهار و اقامه ی نماز از حرکت بازایستاد و حدود یک ساعت بعد حرکت از سر گرفته شد. مسیر فرود شیب بسیار ملایمی داشت بنابراین سرعت حرکت تیم نسبتا خوب بود. در انتهای مسیر از منظره ی درختان پاییزی لذت بردیم و در نهایت ساعت ۱۷:۳۳ پیمایش به پایان رسید.

در آخر نیز در پی رسیدن به مینی بوس آقای باقری روانه ی کوچه پس کوچه های شهر شدیم و حدود ساعت ۱۸:۰۶ از کرج به سمت تهران حرکت کردیم، ناگفته نماند که برنامه با شیرینی قله اولی ها به پایان رسید.

تیم پس از یک ساعت و نیم پیمایش و عبور از گردنه ای به ارتفاع ؟؟ متر، در میانه ی مسیر استراحت کوتاهی کرد. پس از آن حدود ۱۰ دقیقه پیمایش انجام شد و ساعت ۱۳:۵۰ به قله ی دوبرار رسیدیم.