بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

سطح برنامه: متوسط سطح فنی برنامه: غیرفنی
منطقه‌ی برنامه: کلکچال – شمال تهران بلندی بالاترین محل در برنامه: ۳۳۰۰
تاریخ برنامه: ۵ آبان ۱۳۹۶ شمار روز برنامه: ۱ روزه
مکان آغاز برنامه: پارکینگ پارک جمشیدیه ساعت آغاز برنامه: ساعت ۶:۳۰ روز پنجم آبان ۱۳۹۶
تجهیزات عمومی موردنیاز:
مسئول عکس: مسئول مالی:
مسئول جی‌پی‌اس: مسئول محیط‌زیست:
تعداد شرکت‌کنندگان: ۹
اسامی شرکت کنندگان: سعید منتظری مقدم- محمدجواد پرهیزکار- رضا چالاک – حسام ید ملت – محمدجواد میرباقری – پوریا ترابی– عادل غلامی – علی­رضا امن زاده – علی ثابت –
بخش دوم: ترابری
نوع دوم: برنامه‌هایی که با وسیله نقلیه عمومی طی می‌شود
نحوه دسترسی به منطقه
قرار ابتدای برنامه پارکینگ پارک جمشیدیه است. می­توان با تاکسی­های خطی میدان تجریش و یا اسنپ به این منطقه رسید
مشخصات مسیر رفت مشخصات مسیر برگشت
شهر اصلی: تهران نام روستا:
وسیله نقلیه از شهرتا روستا: هزینه به ازای هر فرد:
بخش سوم: زمان‌بندی برنامه
روز نخست:
مدت‌زمان پیمایش شده: ۱۱٫۵ ساعت نوع مسیر: پاکوب مشخص دارد
مشخصات مسیر: شمار و محل چشمه‌های موجود در مسیر: دو چشمه در انتهای مسیر صعود موجود بود
نوع شبمانی: گنجایش محل شبمانی (فرد):
وضعیت آب‌وهوا:   باد شدید وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): این دره در استان تهران- شهرستان تهران  بخش شمال غربی کوه کولکچالبعد از منطقه زین اسبی واقع شده است.
پوشش گیاهی:
گوناگونی جانوری:
وجه‌تسمیه‌ی نام قله:  –
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: در تمام فصل‌ها قابل صعود است. ابتدای بهار تا پاییز بهترین زمان است.
نکات آموزش داده‌شده در برنامه: نحوه ی گام برداری در شیب و پناه­گرفتن از باد شدید
آنتن دهی گوشی: آنتن دهی در اکثر قسمت­اهی مسیر وجود داشت
۱۸:۳۰ پارکینگ پارک جمشیدیه سرد کردن و جدا شدن اعضای گروه
بخش پنجم: توضیحات برنامه
توضيحات برنامه

قرار ساعت ۶:۳۰ صبح در پارک جمشیدیه بود. به دلیل اینکه محل قرار پای مسیر حرکت بود ترجیح داده‌شده زمان شروع برنامه وقتی باشد که تقریباً هوا روشن‌شده و همه بتوانند از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. وقتی همه ۹ نفر جمع شدن ساعت تقریباً ۶:۴۵ بود، همه به داخل پارک رفتیم و اول گرم کردیم. مسئول گرم کردن آقای پرهیزکار بودند. پس‌ازآن جلسه معارفه و بیان نکات مهم برگزار شده و در ساعت ۷کل گروه از مسیر قله کولکچال برنامه حرکت خود را آغاز کرد و مسیر سختی خاصی نداشت و کاملاً محافظت‌شده است. در جمله مسئله مهم در این قسمت شلوغی مسیر بود. گروه با سرعت عالی­ای حرکت می­کرد و در ساعت ۹:۱۵ به پناهگاه کولکچال رسیدیم، در آنجا بساط صبحانه به پا شد و کوهنوردان از سرویس­های بهداشتی استفاده کردند و در ساعت ۹:۴۵ دقیقاً حرکت را مجدداً آغاز کردیم به سمت منطقه زینی که ازآنجا دوراهی قله و دره پیازچال جدا می­شوند. در طی مسیر به دلیل اینکه مسیر فقط پاکوب است و شیب تقریباً زیاد است استراحت­های کوتاه هر ۲۰ تا ۴۰ دقیقه داده می­شد تا در ساعت ۱۱:۴۰ دقیقاً به منطقه زین اسبی رسیدیم و بدون توقف مسیر را به سمت دره پیازچال ادامه دادیم. در این منطقه تقریباً باد شدیدی در حال وزش بود به همین دلیلی توقف نداشتیم. در ساعت ۱۲:۳۰ به دره پیازچال رسیدیم. طبق برنامه قرار بود نهار در آن منطقه باشیم و باد شدید بود و با پیدا کردن جا مشکل داشتیم. حدود یک ساعت استراحت کردیم و منتظر بودیم باد مقداری کم شود ولی کم‌کم سرما داشت بر کوهنوردان غلبه می­کرد به همین دلیل تصمیم گرفته شد در حرکت باشیم تا برسیم به منطقه مناسب برای نهار. به همین دلیل چون نزدیک به قله کولکچال بودیم تصمیم گرفته شده از سمت دو قله رفته، دو قله را فتح کنیم و عکس یادگاری بگیریم سپس به سمت پایین بریم تا جایی مناسب برای نهار پیدا کنیم. ساعت ۱۳:۳۰ به سمت قله­ها حرکت کردیم و در ساعت ۱۴ به قله اول رسیدیم، مقدار کمی استراحت داده شد و عکس یادگاری گرفته شد. سپس به سمت قله دوم رفتیم و از آنجا مسیر برگشت به سمت زین اسبی را شروع کردیم که باد بسیار شدیدتر شد به حدی که برای صعود و فرود خطرناک شده بود. با رعایت نکات ایمنی گروه به قسمت زین اسبی رسید. پس از آن دوباره به دامنه کوه رفتیم و از باد در حفاظ بودیم. تا پناهگاه راهی نمانده بود و اگر گروه در راه توقف می‌کردند ممکن بود خستگی مانع فرود گروه بشود و به تاریکی بخوریم. در نتیجه تصمیم گرفتیم مقداری نهار را به عقب بیاندازیم در پناهگاه نهار بخوریم. در ساعت ۱۵:۱۵ به پناهگاه رسیدیم. پس از صرف نهار و نماز و مقداری استراحت در ساعت ۱۶:۱۵ به سمت پایین حرکت را شروع کردیم. در مسیر برگشت ساعت ۱۸ هوا تاریک شد و مقداری از مسیر باقی‌مانده بود. در مسیر دیگر تقریباً هیچ کوه‌نوردی نبود. در فایل توجیهی به آوردن چراغ پیشانی تأکید شده بود و همه کوهنوردان چراغ پیشانی داشتند که در مسیر برگشت به کارآمد و برای یافتن مسیر به سمت پایین کمک مناسبی بود. در ساعت ۱۸:۳۰ به پارک جمشیدیه رسیدیم و پس از سرد کردن گروه از هم جدا شدند.

با تشکر از همه دوستانی که در برنامه با سرپرست همکاری و همیاری لازم را مبذول فرمودند….