بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

مسئول عکس: مسئول مالی:
مسئول جیپیاس: دیاکو غفاری مسئول محیطزیست:
تعداد شرکتکنندگان: ۱۰
اسامی شرکت کنندگان: مسعود مختاری – سوده نیلفروشان – زینب سادات ربانی – سید حسین ربانی – مجتبی حاجی میری – حمید آبیار
– دیاکو غفاری – وحید ملبوبی – سجاد اسدی – سام وحدت
بخش دوم: ترابری
نوع دوم: برنامههایی که با وسیله نقلیه عمومی طی میشود
نحوه دسترسی به منطقه با اتوبوس vipتا شهرضا و سپس با دو کورس تاکسی ابتدا به شهرستان
سمیرم و سپس به روستای خفر ابتدای مسیر صعود

موجود در مسیر:
فقط جانپناه دسترسی به آب وجود دارد که از
ناشی از ذوب یخچال های بالادست است
نوع شبمانی: گنجایش محل شبمانی (فرد:)
وضعیت آبوهوا: وضعیت دمای هوا:
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی
(جغرافیایی):
روستای خفر،یکی از روستاهای ییلاقی در جنوبی ترین بخشهای استان اصفهان و در پهنای جغرافیایی شهرستان سمیرم است که
در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد،در دامنه های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است
پوشش گیاهی: سیب – زردآلو – گردو
گوناگونی جانوری: قوچ و میش- بز کوهی- گرگ- خرس
وجهتسمیهی نام قله: افسانه معروف شاهنامه فردوسی است و معنی نام قاش مستان برگرفته از فرهنگ غنی عشایر ترک میباشد .
بسیار جالب است که با توجه به وجود شکاف و قاش انتهای قله نامگذاری شده است و گویند که بز و کل های
منطقه در فصل جفگیری و مست شدن به این شکاف می آیند و به همین روی این قله قاش مستان نام گرفته است

فصلهای صعود و بهترین
فصل صعود:
در تمامی فصل ها – زمستان خطرناک به واسطه عبور از دره – بهترین ماه خرداد و تیر
نکات آموزش دادهشده در
برنامه:
.۱تنفس و راه های پیشگیری از بیماری ارتفاع .۲راه های جلوگیری ز گرما زدگی .۳فرود و نحوه گام
برداری در سرپایینی به منظور به حداقل رساندن آسیب
آنتن دهی گوشی: کل مسیر و قله دارای آنتن همراه اول
محلهای مناسب برای
شبمانی:
.۱جانپناه .۲ارتفاع ۳۸۵۰متری بین قله های قبله و مورگل و قاش مستان یه منطقه وسیع مسطح وجود داشت
چهارخانهی زمانبندی:

سمیرم
۲۰ شهرستان سمیرم ترمینال پادنا
۲۱ حرکت به سمت تهران

ساعت ۲۳:۴۵در پایانه بیهقی سوار اتوبوس های vipبه مقصد شهرضا شدیم ساعت ۶:۵۰دقیقه به ترینال شهرضا رسیدیم و پس از توقفی تقریبا یک ساعته به دلیل هماهنگی های لازم برای رفتن به سمت شهرستان سمیرم در ساعت ۷:۳۰به سمت شهرستان سمیرم راه افتادیم و در ساعت ۸:۳۰به میدان ماندگار سمیرم رسیدیم و سپس پس از توقفی نیم ساعته به دلیل هماهنگی های رفتن به روستای خفر و چانه زنی ها ساعت ۹به سمت روستای خفر حرکت کردیم و ساعت ۱۰:۱۵به آنجا رسیدیم.پس از صرف صبحانه معارفه ای کوتاه داشتیم و پس از یک گرم کردن کوتاه به سمت جانپناه براه افتدیم (در ابتدا قرار بر این بود که ابتدا به آبشار رفته و سپس به جانپناه برویم ولی با توجه به اینکه آب آبشار را منحرف کرده بودند مستقیما به سمت جانپناه رفتیم)و نزدیک به ۵کیلومتر با ۷۰۰متر افزایش ارتفاع را در گرمای طاقت فرسا طی نمودیم و در ساعت ۱۵:۴۰به جانپناه رسیدیم هنگامی که رسیدیم کوهنوردان دیگری که در جانپناه بودند کم کم برگشتن و درنتیجه توانستیم اعضای تیم را در جانپناه مستقر کنیم و به همین دلیل دیگر نیازی به زدن چادر نبود و شب را در همان جانپناه سپری کردیم.

البته قبل از خوابیدن به دستور سرپرست به آماده و سبک کردن کوله ها پرداختیم (هر کوله شامل حداقل ۴٫۵لیتر آب و شربت و مواد خوراکی مورد نیاز میشد) ساعت ۳:۱۵روز دوم ساعت بیداری بود که تقریبا ۴۰دقیقه زمان داشتیم که صبحانه کوتاهی خورده و به سمت قله حرکت کنیم در ساعت ۴:۱۰به سمت قله حرکت کردیم در ساعات اولیه صعود به دلیل تاریکی هوا به کمک هدلامپ ها حرکت میکردیم تا ارتفاع ۳۸۰۰متری شیب تندی داشتیم و بعد از آن مسیر کم شیب تر شد در ساعت ۹:۲۰و بدون ارتفاع زدگی همنوردان و با کلیه نفرات تیم به قله قاش مستان رسیدیم بر خلاف انتظار در قله باد سردی میوزید پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس های یادگاری ساعت ۱۰به سمت جانپناه حرکت کردیم مسیر فرود از همان مسیر صعود بود با این تفاوت که به دلیل شن اسکی (سنگ اسکی ) :Dبودن زمین مسیر کمی چالشی تر حس میشد و نیازمند تعادل بیشتری نسبت به صعود بود در نهایت در ساعت ۱۳:۴۰به جانپناه رسیدیم پس از صرف ناهار و استراحتی کوتاه و جمع کردن کوله ها و وسایل به سمت روستا خفر به راه افتادیم و در ساعت ۱۷:۵۰به روستا رسیدیم تا ۱۸:۵۰در کافه ای به نام سرچشمه استراحت کردیم و سپس از آن جا به ماشین به سمت ترمینال پادنا شهرستان سمیرم حرکت کردیم و در نهایت در ساعت ۲۰به آنجا رسیدیم تا ساعت ۲۱که با اتوبوس های vipبه سمت تهران حرکت کردیم .

پ.ن : در مسیر رفت و برگشت روستاییان روستای خفر که اغلب باغ های سیب و زردآلو دارند به خوبی از ما با بار زردآلویشان پذیرایی کردند و خاطره خوشی را بجا گذاشتند .

پ.ن : از سمیرم تا خفر حدودا ۸۰کیلومتر است که به واسطه کوهستانی بودن بودن دربست هر تاکسی حداقل ۴۰تومان بود.(رفت ۴۰تومان گرفتند و برگشت با کلی چانه زنی ۶۰تومان )