بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم

سطح برنامه: متوسط سطح فنی برنامه: غیرفنی
منطقه‌ی برنامه: سوادکوه بلندی بالاترین محل در برنامه: ۲۳۴۰
تاریخ برنامه: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ شمار روز برنامه: ۱ روزه
مکان آغاز برنامه: درب ولیعصر دانشگاه ساعت آغاز برنامه: ساعت ۵ صبح روز ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
تجهیزات عمومی موردنیاز:
نوع شبمانی: گنجایش محل شبمانی (فرد):
وضعیت آب‌وهوا:   نیمه ابری وضعیت دمای هوا:   معتدل
بخش چهارم: مشخصات تکمیلی
موقعیت گیتایی (جغرافیایی): این قله از قلل البرزشرقی بوده و در منطقه سوادکوه در روستای کمرپشت(ارتفاع ۱۵۰۰ متر ) واقع میباشد. این قله بین قلل سرخیل در شمال, دره خطیر کوه در شمال شرقی, قله خرو نرو در سمت شرق,قله نیزه وا در جنوب شرقی , قله قدمگاه در جنوب , قله اتابک در جنوب غربی و قله ارفع در سمت شمال واقع شده است.
پوشش گیاهی:  پوشش گیاهی آن شامل درختانی مانند راش, بلوط, ممرز, میوه های جنگلی مانند آلوچه ،ازگیل ،زرشک گیاهان داروئی مانند آویشن ,گل گاو زبان, پونه, گلپر و سبزی های وحشی میباشد .
گوناگونی جانوری: گراز،پلنگ،گربه وحشی،خرگوش،گرگ،روباه،عقاب و مارهای سمی
وجه‌تسمیه‌ی نام قله: قله عباسعلی به خاطر وجود امام زاده ای به همین نام در بالای قله به این نام مشهور می باشد.
فصل‌های صعود و بهترین فصل صعود: در تمام فصل‌ها قابل صعود است
نکات آموزش داده‌شده در برنامه: نحوه ی گام برداری در شیب
آنتن دهی گوشی: آنتن دهی جسته گریخته درنزدیکی کلبه جنگلی و بر روی یال منتهی به فک چال و همچنین بر روی قله
محل‌های مناسب برای شبمانی: در نزدیکی گاوسرا و کلبه های جنگلی و دشت فک چال
۱۵:۵۵ اتمام برنامه سوار مینی بوس شده
بخش پنجم: توضیحات برنامه
  توضيحات برنامه

قرار ساعت ۵ صبح روبروی درب ولیعصر بود پس از سوار شدن همه ۱۵ نفر به  سمت فیروزکوه راه افتادیم، در بین راه  در ساعت ۵:۵۶ توقفی برای نماز کردیم و صبحانه نیز در مسیر در مینی بوس صرف شد . ساعت ۹:۳۰ صبح به ابتدای روستای کمر پشت رسیدیم که با مناظر دل انگیزی روبرو شدیم و عکسی به یادگار گرفتیم و هوا هم نیمه ابری و خنکای دلپذیری داشت.از روستا که شیب نسبتا تندی داشت عبور کردیم وپس از آن در ساعت۹:۵۳ در محوطه ای باز توقف کردیم تا معارفه ای انجام دهیم و همچنین نرمشی انجام شد ،سپس گروه با روحیه ای عالی به سمت قله راه افتاد .کم کم از شیب کاسته شده و مسیر صافی را در پیش رو داشتیم در ساعت ۱۰:۴۵ استراحتی کوتاه در بین مسیر داشتیم و بعد از آن به سمت قله راه افتادیم ،کم کم هوا گرمتر شده که با وجود مناظر بی نظیر وجنگل در کنار همنوردهای عالی ساعت ۱۲:۲۵ به قله رسیدیم که  بر روی قله باد خنکی همه را به وجد آورده بود.بر روی قله امام زاده ای بود و همچنین سرویس بهداشتی و آب تمیز، پس از صرف ناهار و اقامه نماز و گرفتن عکس های یادگاری در ساعت ۱۳:۴۵ به سمت پایین حرکت کردیم که در ساعت ۱۴:۳۰ دقایقی در مسیر استراحت داشتیم و با باریدن بارانی نه چندان شدید، مسیر برگشت زیباتر از قبل شده بود پس از حدودا ۱ ساعت و نیم در ساعت ۱۵:۵۵ به روستا رسیدیم که مینی بوس منتظر ما بود .