بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه صعود به پناهگاه شروین

بخش نخست: اطلاعات کلی برنامه

عنوان برنامه: صعود به پناهگاه شروین نوع برنامه: کوه پیمایی
سطح برنامه: ساده + سطح فنی برنامه: غیر فنی
منطقه‌ی برنامه: کوهستان های شمال تهران منطقه بندیخچال  دره دربند بلندی پناهگاه شروین ۲۴۵۰ متر
تاریخ برنامه: جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ شمار روز برنامه: ۱
مکان آغاز برنامه: میدان مجسمه ساعت آغاز برنامه: ساعت۶:۴۵صبح
سرپرست: احسان صادقی حریری رایانامه: Esh363@gmail.com
گزارش نویس: زهرا امیری رایانامه: Amirizahra9293@gmail.com
مسئول عکس: زهرا زارع مسئول گرم کردن وسرد کردن فرخنده شریفی
مسئول کمک های اولیه حامد کتابداری
تعداد شرکت‌کنندگان: ۱۱ تن

توضیحاتی در باره ی مسیر پیمایش :

صبح زود ساعت ۶:۴۵ از میدان سربند پیمایش خود را آغاز نمودیم . در ابتدای مسیر حدودا ساعت ۷ معارفه انجام شد و نرمش های لازم را در جلوی باغ ایرانی که فضای مناسبی دارد، طبق توضیحات مربی و توسط یکی از اعضای گروه که به این منظور تعیین شده بود انجام دادیم. ساعت ۷:۱۵ ادامه پیمایش را به مقصد کافه آبشاری داشتیم. ۷:۵۵ به کافه آبشاری رسیدیم . در کافه آبشاری حدود ۲۵ دقیقه جهت صرف صبحانه توقف داشتیم. سپس پیمایش را به مقصد بند یخچال ادامه دادیم. در ساعت ۸:۵۰ به چشمه رسیدیم و حدود پنج دقیقه جهت برداشتن آب واستراحت کوتاه در کنارچشمه توقف داشتیم. در طی مسیر به سمت بند یخچال سرپرست نحوه کوهپیمایی و گام برداشتن صحیح  در مسیر کوه،  ورزشهای لازم جهت قوی تر شدن ماهیچه ها برای کوه پیمایی آسانتر و همچنین جلوگیری از آسیب های طولانی مدت کوهنوردان ارائه دادند. همچنین تفاوت های نحوه گام برداشتن در هنگام صعود و پایین آمدن جهت آسیب کمتر به زانوها را کاملا توضیح دادند. در ساعت ۱۰:۱۰ به سنگ چکمه رسیدیم. سرپرست سنگ های این منطقه از جمله سنگ مریم، سنگ آلبرت و… را معرفی کردند.در کنار سنگ چکمه سرپرست جهت استراحتی کوتاه و توضیحات درباره کفش مناسب کوهنوردی توقف کردیم. سپس پس از سی دقیقه در ساعت ۱۰:۴۵ کوه پیمایی از سنگ چکمه را به مقصد پناهگاه شروین ادامه دادیم. در ساعت ۱۲:۵۰ به پناهگاه رسیدیم. در کنار پناهگاه برای استراحت و خوردن میان وعده و تنقلات توقف کردیم. ساعت ۱۴ از مسیر دره دربند به سمت پایین پیمایش را ادامه دادیم. ساعغت ۱۷:۳۰ به کافه رسیدیم. درآنجا غذایی بسیار دلچسب را صرف کردیم به همراه چای و نبات. ساعت۱۸:۴۰ از کافه به سمت میدان سربند به راه افتادیم. ساعت ۱۹:۲۵ ورزشهای لازم جهت سرد کردن و بخصوص ورزشهای کششی را توسط یکی از افراد گروه انجام دادیم. در ساعت ۱۹:۳۵ به میدان سربند رسیدیم و برنامه به اتمام رسید.

لازم است اضافه نماییم که در این پیمایش اشخاص با توجه به سرعت هربار به صورت گردشی و طبق نظر سرپرست به عنوان جلودار و عقبدار تعیین می شدند و مسئول کمک های اولیه هم از ابتدا مشخص بود که در این برنامه دوبار از کمک های مسئول کمک های اولیه و با استفاده ازجعبه کمک های اولیه که سرپرست در اختیار ایشان گذاشته بود انجام گرفت.

مشخصات تکمیلی

جان‌پناه شروین یا پناهگاه شروین، یکی از پناهگاه‌های کوهنوردی در شمال تهران است که در دامنه توچال و در ارتفاع ۲۴۵۰ متری قرار گرفته‌است

روز ۱۰ شهریور ۱۳۵۱،سه نفر از اعضای گروه کوهنوردی کاوه هنگام سنگنوردی بر روی دیواره بند یخچال، دچار حادثه شده و سقوط می‌کنند. در این حادثه شروین جزایری جان خود را از دست می‌دهد و دو نفر همراه او، جواد تاجدار و حسین حاج محسنی مجروح می‌شوند. گروهی از کوهنوردان طی چند نشست تصمیم به ساخت جان پناهی در محل بند یخچال به عنوان یادبود شروین گرفتند.