بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه صعود شبانه به قله توچال ۲۶و۲۷اردیهشت ۹۸

گزارش برنامه صعود شبانه به قله توچال ۲۶و۲۷اردبهشت ۹۸

سرپرست :سید هاشم هاشمی نیا

پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸ ساعت ۱۹ قرار گروه بود که بخاطر دیر آمدن دو نفر از ساعت ۱۹:۲۰ از پای مجسمه به سمت قله راه افتادیم هوا بسیار عالی و مهتابی بود در میان راه بخاطر اینکه ماه مبارک رمضان بود و عده ایی از همنوردها روزه بودند نرسیده به کافه رجب بعد از اذان حدود ساعت ۲۰:۳۰ برای افطاری توقف کردیم و بعد از صرف افطاری حرکت کردیم ساعت ۲۱:۲۰ کافه رجب رسیدیم توقفی کوتاه برای نماز کافه رجب داشتیم سپس ساعت ۲۱:۳۰ به سمت شیرپلا حرکت کردیم ساعت ۲۲:۲۲ به شیرپلا رسیدیم که پناهگاه بسته بود عده ایی از همنوردها که می خواستند آب خریداری کنند نتوانستند و از شیرآب بیرون پناهگاه استفاده کردند و تا ساعت ۲۳ یک تجدید قوای مختصر کردیم به سمت پناهگاه امیری راه افتادیم که از شیرپلا به بعد با وزش باد مواجه شدیم در بین راه بخاطر اینکه یک همنورد ما اولین صعود سنگینش بود صعود کند کرده بود به دو گروه تقسیم شدیم (لازم به ذکر است شاید بهتر بود من هم با گروه دو می ماندم زیرا که از نظر فیزیکی من هم ضعیفتر از دیگر اعضای گروه اول بودم و اینکه آنها سرعتی رو بودند من سرعتی نبودم باز هم مقداری روند صعود آنها را کند کردم که از همین جا از آنان عذرخواهی می کنم) گروه دوم آنجا استراحتی کردند سپس به صعود ادامه بدهند ولی گروه اول به سمت پناهگاه امیری را افتادیم حدود ساعت ۱:۱۵ دقیقه صبح به پناهگاه امیری رسیدم یک ربع استراحت کردیم و نیرویی گرفتیم ساعت ۱:۳۰ به سمت قله حرکت کردیم وزش باد شدت گرفته بود و باعث شد یک مسیر اشتباه برویم که ۱۰ دقیقه صعود ما را به تاخیر انداخت بعد از برگشت از مسیر اشتباه به بالا صعود کردیم بخاطر شدت وزش صعود من با مشکل دچار شده بود هاشم همنورد خوب من در کنار من راه میرفت تا از شدت باد بکاهد تا من بتوانم به بالا پیش بروم در بین مسیر ساعت ۲:۴۵ به یک جانپناه سنگی رسیدیم که توقفی کوتاه در آنجا داشتیم و به سمت قله راه افتادیم و ساعت ۳:۴۵ دقیقه صبح به قله رسیدیم خوشبختان هنوز زمان بود که بچه ها سحری بخورند بعد از سحری هم من در پناهگاه توچال خوابیدم و چهار نفر دیگر در پناهگاه سنگی کارگر چادر زدند و خوابیدند متاسفانه بخاطر خستگی من که به تنهایی در پناهگاه توچال خوابیده بودم از تماشای طلوع آفتاب جا ماندم اما بقیه دوستان فیلم و عکسهای زیبایی از این پدیده شگفت انگیز آفرینش خداوند تهیه کردند و اما گروه دوم که به سلامتی آنها هم یک ساعت بعد از گروه اول یعنی ۴:۴۵ بامداد به قله رسیدند که گویا بعد از استراحت و … و تماشای طلوع آفتاب به پائین حرکت کردند و گروه اول در قله ماندند تا در آمدن کامل آفتاب و استراحت کامل ساعت ۱۰:۱۵ به سمت ایستگاه ۷ راه افتادیم و با تله کابین پایین آمدیم و برنامه ساعت ۱۱:۲۰ به پایان رسید.