بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه الوند

محل برنامه : همدان- الوند

سطح برنامه : سنگين

ارتفاع قله : قله کلاغ لان ۳۴۸۰متر و الوند ۳۵۸۴متر

تاريخ برگزاري : ۲۲ و ۲۳ بهمن سال ۱۳۸۸

سرپرست : اعظم حميدی نکو                                              تلفن :      ۰۹۱۸۸۱۵۸۸۵۴

وضعيت آنتن دهي موبايل در منطقه: تا گنجنامه و ميدان ميشان آنتن دهی متوسط داريم و امکان تماس برقرار است.

تعداد اعضاي شرکت کننده : ۱۸ نفر

راهنما : رامين آشتيانی و محمد حميدی نکو                                                     تلفن :  ۰۹۱۲۷۷۵۶۹۸۳  و ۰۹۱۸۳۱۲۷۸۱۶

جلودار: رامين آشتيانی

عقبدار : محمد کرمی

عکاس(ها) : محسن منصورکيايی

گزارش : از اعظم حميدی نکو

وسيله نقليه : مينی بوس

راننده : آقای احسانی                                                          تلفن :۰۹۱۲۱۹۷۳۶۳۲

هزينه وسيله نقليه : ۲۴۵۰۰۰ تومان برای دو روز برنامه

هزينه برنامه براي هر نفر : ۱۴۰۰۰ تومان (البته برای برخی به دليل هزينه های ديگر مقداری متفاوت افتاد)

توضيحات (نحوه دسترسي به منطقه) : تا گنجنامه با مينی بوس (جاده ماشين رو دارد)، از گنجنامه تا ميدان ميشان هم با ماشين امکان پذير است ، هم با تله کابين و هم پياده، از ميدان ميشان به بالا با کوه پيمايی.

توضيحات برنامه :
مسئول GPS : رامين آشتيانی                                                            تلفن : ۰۹۱۲۷۷۵۶۹۸۳

ساعت حرکت جهت جلوگیری از گیر افتادن در محدودیت ترافیکی روز ۲۲ام بهمن، ۶:۳۰ در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تاخیر مینی بوس ساعت ۸ از جلوی درب رشت دانشگاه به مقصد همدان حرکت کردیم. البته ما هم از این تاخیر زمانی استفاده کرده و کسانی را که مجهز نبودند به همکاری آقای مظاهری به تجهیزات کوهنوردی زمستانی مجهز نمودیم. برای رفتن به همدان از جاده ساوه که نزدیک تر است رفتیم ولی به این حال ساعت ۲ به همدان رسیدیم و در آرامگاه باباطاهر، از شعرای بزرگ همدانی، جهت صرف نهار و خواندن نماز و بازدید از آرامگاه توقف کردیم. در آرامگاه دو نفر از دوستانی که قرار بود از همدان به ما بپیوندند نیز به گروه ملحق شدند (آقایان رضا ثامنی و محمد حمیدی نکو).

جهت جلوگیری از اتلاف وقت، معارفه را در مینی بوس در مسیر باباطاهر به گنجنامه انجام دادیم و ساعت ۳:۵۰ به گنجنامه یا پای کوه رسیدیم. بعد از پوشیدن لباسها و تجهیزات لازم و بازدید از آبشار گنجنامه راهی میدان میشان شدیم. ۱:۳۰ از گنجنامه تا میدان میشان راه بود که البته همین زمان هم برای رسیدن گروه به میدان میشان طول کشید. پناهگاه در میدان میشان واقع بود. با رسیدن به پناهگاه و صرف یک چای داغ در رستوران پناهگاه مستقر شدیم و شام را آن جا صرف نمودیم، بازی کردیم، نماز خواندیم و … با تعیین محل خواب برای خانمها و آقایان خاموشی در ساعت ۱۱ شب زده شد.

صبح روز ۲۳ بهمن بعد از صرف صبحانه ای مفصل (حلیم و چای و پنیر) در رستوران پناهگاه و بستن کوله حمله و پوشیدن تجهیزات مناسب زمستانی و تحویل دادن کوله ها به قسمت نگهداری آن ها، بالاخره ساعت ۷:۱۵ همگی آماده حرکت به سمت قله شدیم. آفتاب هم طلوع کرده بود و هوای بسیار مناسبی بر دشت میشان حاکم بود. پس از یک ساعت کوه نوردی به دومین دشت یعنی تخت نادر رسیدیم. به دلیل توان بالای اعضای گروه، همکاری، داشتن زمان کافی و نیز برای بالاتر بردن سطح برنامه تصمیم گرفتیم که قبل از صعود به قله الوند، ابتدا به قله کلاغ لان صعود کنیم. بنابراین باید از مسیر دوزخ دره می گذشتیم و به پناهگاه کلاغ لان می رسیدیم و سپس به قله کلاغ لان صعود می کردیم. تا حدودی مسیر دوزخ دره، برفی و باریک و دشوار بود که البته با استفاده از میله های کمکی که در مسیر نصب شده بود، هیچ مشکلی پیش نیامد و همگی به سلامت، ساعت ۱۱:۳۰ توانستیم به پناهگاه کلاغ لان برسیم. پس از حدود ۱۰ دقیقه رفع خستگی در داخل پناهگاه، به دو گروه تقسیم شدیم: که یک گروه قرار شد در داخل پناهگاه بماند و گروه دیگر در عرض مدت ۱ ساعت به قله کلاغ لان صعود کند و برگردد.

بنابراین با بازگشت گروه مذکور پس از صعود به قله ۳۴۸۰ متری کلاغ لان، همگی از پناهگاه کلاغ لان راس ساعت ۱ بعدازظهر آماده حرکت به سمت قله الوند شدیم. مسیر مقادیری شیب دار و برفی بود و در قسمت هایی نیاز به ایجاد پاکوب داشت که با همکاری دوستان از جمله آقایان آشتیانی و ثامنی به خوبی و بی خطر از این مسیرها گذشتیم. نزدیک به قله هم مقادیری سنگ نوردی داشتیم که آن  هم به دلیل توان بالای افراد گروه امکان پذیر شد و همگی توانستیم تا بالای قله صعود کرده و پارچه «صعود به قله ۳۵۸۴ متری الوند توسط گروه کوهنوردی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر» را بالا برده و عکس بگیریم. سپس تنقلات خوردیم، از ته دل فریاد کشیدیم و … ساعت ۲:۴۵ از قله الوند به سمت میدان تخت نادر حرکت کردیم. مسیر به دلیل شیب و برفی که داشت، مناسب و بی خطر برای سر خوردن بود و همگی یا با سینه یا نشسته یا دراز کشیده به پشت سر خوردیم و به این ترتیب مسیر برگشت بسیار کوتاه شد، به طوری که ساعت ۴ همگی در پناهگاه میدان میشان بودیم. ناهار را در آن جا خوردیم. برای مسیر برگشت نیز به دو گروه تقسیم شدیم: گروهی که قرار شد با تله کابین برگردند و گروهی که قرار شد مسیر برگشت را پیاده برگردند و تعیین شد که همه ساعت ۷ در گنجنامه و آماده حرکت به سمت تهران باشند.

خوشبختانه برنامه همه جا مطابق با برنامه زمانی تعیین شده، شاید با تاخیر زمانی حداکثر یک ربع ساعت، به خوبی انجام شد و به دلیل همکاری فوق العاده اعضای گروه به مشکل و خطری برخورد نکردیم، فقط یکی از افراد گروه به دلیل عدم همکاری، عدم پیروی از گروه سرپرستی و بی اعتنایی به گروه، جریمه و از بازگشتن با گروه به تهران، منع شد که از نظر بنده به عنوان درسی برای آیندگان از جهت شناخت ورزش کوه نوردی، یادگیری فعالیت گروهی، احترام به همه افراد گروه و در نظر گرفتن توانایی خود هنگام انتخاب برنامه برای رفتن، جریمه ایشان لازم و ضروری بود. در پایان به رسم سنت دیرینه، جلسه انتقادات و پیشنهادات مطرح شد که خوشبختانه همه از برنامه راضی بودند.

هم چنین لازم می دانم از همکاری و مشاورت صمیمانه آقایان چینی فروشان، مظاهری، آشتیانی، کرمی، ثامنی، محمد حمیدی نکو (برادرم) و دوست خوبم خانم حسینی تشکر ویژه نمایم.