بارگذاری...

Pixi.

قالب حرفه ای پیکسی اولین بار در ایران توسط گروه اتوماتیک در سایت راستچین از سایت مرجع خریداری شده و بصورت حرفه ای فارسی سازی شده است.

آدرس:تهران خیابان الوند شمالی نرسیده به بلوار حکیم
تلفن:02188950000
ایمیل: rtl.automatic@gmail.com

گزارش برنامه دوچرخه‌سواری-غارپیمایی رودافشان-آهنک-بورنیک

تاریخ: ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۳۹۷

سطح: متوسط

سرپرست: احسان صادقی حریری

گزارش نویس: محمدحسین قاجار

از آنجایی که نگارنده این گزارش سرباز آموزشی یا به قول سرپرست زینت کشور می باشد، در حداقل زمان با حداقل امکانات آماده شده است. راحت تر بگم، به امر سرپرست دارم این گزارش را با استفاده از گوشی و در مرخصی مینویسم، یعنی دیروز تا ۶ بعد از ظهر پادگان بودم، شنبه هم ۶ صبح باید پادگان باشم و در این بین، توفیقی حاصل شده که گزارش برنامه بنویسم. درود بر تو ای سرپرست و درود بر شرفت 🙂

به طور کلی، برنامه فوق العاده بود و یه جورایی همه چی توش داشت، از دوچرخه سواری و پیاده روی بگیرید تا غارپیمایی و شنا. لذا به نظرم برنامه ارزش تکرار شدن را دارد. به همین خاطر در عین اینکه اختصار و ایجاز را رعایت میکنم، تلاشم را هم میکنم تا گزارش نکات مهم را در برگیرد.

برنامه با سرپرستی احسان صادقی با حضور چهارده نفر و همراهی حسین و سحر و دختر چند ماهه شون نگار در صبحگاه چهارشنبه ۳۱ مرداد آغاز و تا شامگاه اول شهریور ادامه پیدا کرد. محل برگزاری برنامه منطقه فیروزکوه بود، یعنی روستاها و مناطق دیدنی که در جاده گرمسار به فیروزکوه قرار داشتند.

زمان بندی دقیق برنامه در قالب یک جدول آخر گزارش میاد. مسیر ثبت شده در جی پی اس هم ضمیمه شده است. پیشنهاد میشود قبل از مطالعه این گزارش، ابتدا فایل توجیهی برنامه مطالعه شود.

و اما بعد… برنامه که قرار بود ۶ صبح از میدان صادقیه شروع شه، به علت خواب موندن راننده مینی بوس با کمی تاخیر شروع شد. پس از آمدن مینی بوس، دوچرخه ها تک تکه روی سقف ماشین قرار گرفتند که بالا کشیدن و بستنشون زمان قابل توجهی میبره. بقیه بچه ها و دوچرخه هاشون هم سید خندان سوار شدن. چون عید قربان چهارشنبه افتاده بود، تقریباً از اواسط کمربندی بومهن و رودهن ترافیک سنگینی بود تا آخر جاده گیلاوند و دماوند. گیلاوند برای خوردن صبحانه در یک پارک کنار جاده توقف داشتیم. بعد از تجدید قوا، به سمت غار رودافشان حرکت کردیم و در پارکینگ مخصوصی که برای توریست ها در نظر گرفته شده بود پارک کردیم. با یک پیاده روی مختصر در حد نیم ساعت سه ربع، به دهانه غار رسیدیم. برای اینکه بدانید در غار چه خبره، میتونید گزارش های مفصل و خوبی که با یک سرچ ساده پیدا میشه را مطالعه کنید. به طور خیلی خلاصه، پیمایش غار که مسیر رفت و برگشتش یکی هست، حدود دو سه ساعت طول میکشه، در این فصل از سال نیازی به لباس گرم نداره و انتهای غار هم کاملا پوشیده از فضولات خفاش هاست.

پس از غار، ناهار را در یکی از باغ های اجاره ای کنار پارکینگ خوردیم و بعدش، برنامه دوچرخه سواری آغاز شد. البته پایین آوردن دوچرخه ها و میزان کردنشون هم وقت قابل توجهی به خودش اختصاص داد. مسیر پارکینگ غار رودافشان تا ابتدای دریاچه اهنک را رکاب زدیم. بیشتر مسیر سراشیبی بود ولی خب سربالایی هم داشت که خیلی سخت نبود و میشه گفت هر کسی از انجامش برمیاد. فقط یه شیب خیلی تند داشت که همه از دوچرخه پیاده شدیم و قدم زنان مسیر را مشایعت کردیم.

متاسفانه به خاطر مسایل امنیتی، مسیر جاده دریاچه بسته بود و اجازه شب مانی در کنار آن را نداشتیم. لذا با تدبیر سرپرست، جاده اصلی را کمی به سمت گرمسار رکاب زدیم و شب را در میان نیستان گذراندیم. افسوس که مجال توصیف منطقه رو ندارم، اما جای خیلی با صفایی بود و شاید یه جورایی از کنار دریاچه هم بهتر. اینو هم بگم که شبش یکم خنک بود و یه رو انداز به داشتن خواب خوب کمک میکرد. دم غروب هم پشه ها جولان میدادن که با خنکتر شدن هوا در اول شب، اونا هم راهشان را کشیدند و رفتند آنجایی که کس نداند.

صبح روز دوم، پس از خوردن صبحانه و جمع کردن چادرها و قرار دادن وسایل در مینی بوس، رکاب زنی را آغاز کردیم. بخشی از مسیری که روز قبل آمده بودیم را برگشتیم و به سمت خمده رکاب زدیم. این بار سربالایی ها بیشتر از سراشیبی ها بود و آفتاب هم سوزان. اما دیدن باغ های با نشاط و نهرهای پرآب منطقه، نفسی تازه بهمون میداد.

حوالی ظهر بود که به خمده رسیدیم. در یکی از باغ های مجهز که سرویس بهداشتی تمیز و استخر داشت، یه آلاچیق اجاره کردیم. خانم ها به استخر باغ و آقایون به محوطه چشمه برای آبتنی رفتند. اطراف چشمه محوطه سازی شده و هنگامی که ما رسیدیم، سانس آقایان شروه شده بود. ناهار را هم در باغ خوردیم.

بعد از ناهار به دو گروه تقسیم شدیم، یه گروه به غار بورنیک رفت و یه گروه هم برای استراحت بیشتر و استفاده از امکانات باغ، در خمده ماندند. از آنجایی که در این مواقع من همیشه گزینه دوم را انتخاب میکنم، از مسیر خمده تا غار، پیمایش غار و مسیر غار تا هرانده اطلاعی ندارم. اما به نقل از بچه ها، مسیر غار تا هرانده از زیبایی و هیجان خاصی برخوردار بوده است که متاسفانه ما از آن نعمت بی نصیب گشتیم. گروه دوم پس از ساعاتی، با مینی بوس به هرانده رفت و در آنجا منتظر گروه دوم شد.